pdf Eckpunktepapier Kombikraftwerksvergütung Beliebt

Von 768 Downloads

Download (pdf, 63 KB)

Eckpunktepapier Kombikraftwerksvergütung.pdf

Im Erneuerbaren-Energien-Gesetz wird eine Kombikraftwerksvergütung mit 10 Cent/kWh neu eingeführt, die für Anlageninvestitionen gewährt wird, welche mit einem selbst zu bestimmenden Mix aus 100% Erneuerbaren Energien ganzjährig und viertelstundengenau die komplette Stromnachfrage der Stromkunden zusammen mit allen erforderlichen Systemdienstleistungen abdeckt.

Follow me on Twitter

Energy Watch Group (EWG)

Energy Watch Group (EWG) is an international network of scientists and parliamentarians. The EWG conducts research and publishes independent studies and analyses on global energy developments. Our mission is to provide energy policy with objective information.

Go 100% Renewable Energy

Global 100% RE
Hans-Josef Fell acts as an ambassador for Global 100%RE, the first global initiative that advocates 100% renewable energy. The goal is to initiate dialogue about 100% RE, build capacity and educate policymakers about the opportunities, case studies and stories that are happening all over the world.

Global Cooling